
Výborný oběd v podobě špenátu, masa a bramborových knedlíků připravila na Zelený čtvrtek pro klienty Nízkoprahového denního centra svatého Vincence Oblastní charita Uherský Brod. Na slavnostně vyzdobeném stole nechyběla malovaná vajíčka i sladkosti a po obědě káva a zákusek.
Než se klienti zařízení pustili do jídla, vyslechli si krátké zamyšlení s tematikou Velikonoc od pastoračního asistenta Víta Kadlčíka. Ten připomněl význam Velikonoc jako nejvýznamnějšího křesťanského svátku a přiblížil přítomným význam jednotlivých dnů Svatého týdne.
Někteří z klientů si nenechali ujít příležitost, a pracovnice centra „vyplatili“ pomlázkou. Všichni pak obdrželi i malou výslužku v podobě sladkostí. „Jsem na slavnostním velikonočním obědě poprvé. Od kolegů ale vím, že se tady podobná slavnost uskutečnila i v několika předešlých letech. Jsem rád, že tu panuje velká pohoda a že se chovají vzorně i klienti, kteří si občas moc nevidí do pusy. Personál denního centra akci velice dobře připravil, jsem jim za to opravdu vděčný,“ poznamenal jeden z klientů, který svůj vděk neprojevil jen slovy, ale sám se po obědě pustil do umývání veškerého nádobí po strávnících.
„Obědu se zúčastnilo téměř dvacet klientů. Všichni si jídlo i slavnostní atmosféru velice pochvalovali, což je pro mě a mé kolegyně ta největší odměna. Doufám, že jsme lidem bez domova alespoň trochu zpříjemnili Velikonoční svátky a že to pro ně bude dobrou motivací do dalších dnů. Někteří z nich se po obědě například dušovali, že zesílí svou snahu získat si práci. To mě velice těší a budu ráda, pokud v této snaze nepoleví,“ ocenila odhodlání některých klientů vedoucí Nízkoprahového centra sv. Vincence Bohumila Smutná.
Svátečních setkání s klienty nízkoprahového centra se pravidelně zúčastňuje i ředitel Oblastní charity Uherský Brod Petr Houšť. Nechyběl tedy ani při svátečním obědě, kde usedl do čela stolu s klienty zařízení. „Klienti mají k panu řediteli velmi dobrý vztah, vnímají ho jako kamaráda i případného rádce. Pan ředitel s nimi zůstává i po obědě v družném přátelském rozhovoru a jeho neformální a srdečný přístup klienti očividně velmi vítají,“ podotkl pastorační asistent Vít Kadlčík.
Ředitel uherskobrodské Charity Petr Houšť připustil, že se na podobná setkání vždy těší. „Máme si vždy o čem povídat. Každý z klientů nízkoprahového centra má svůj příběh a své každodenní starosti jako každý z nás. Setkáním s nimi jim chci vyjádřit svůj partnerský vztah a úctu k nim, stejně jako ke všem klientům naší Charity,“ vysvětlil Petr Houšť.
Oleg Kapinus,
Pracovník pro PR a fundraising