Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.1.03/45.00145
Název projektu: „Vzděláváním zaměstnanců k poskytování kvalitnějších služeb“
Výše poskytnuté podpory: 1 206 070,80 Kč
Máme za sebou první polovinu realizace našeho projektu, jehož hlavním cílem je zlepšení kvality poskytovaných služeb.
Realizací vzdělávacích aktivit by mělo dojít ke sjednocení a rozšíření úrovně znalostí pracovníků v sociálních službách a k posílení kompetencí vedoucích pracovníků jednotlivých středisek, aby podporovali konkrétní kroky směřující k zefektivnění práce našich zaměstnanců a ke schopnosti Oblastní charity Uherský Brod jako celku adaptovat se na proměnlivé podmínky v sociálních službách. Z projektu vzejdou také plány profesního rozvoje všech zařízení a služeb organizace i jednotlivých zaměstnanců, které budou sloužit k lepší koordinaci vzdělávání i po skončení projektu v souvislosti s procesem implementace získaných poznatků ze vzdělávání do praxe.
Neustálé zvyšování kvality poskytování našich služeb vnímáme jako svou prioritu, proto je cílem tohoto projektu zvýšit úroveň znalostí pracovníků a posílit tak jejich schopnosti a dovednosti, abychom jako organizace mohli v regionu poskytovat stále kvalitnější sociální služby.
Ve druhém pololetí roku 2010 jsme nakoupili pro potřeby vzdělávání notebook, dataprojektor, projekční plátno a flipchart a školicí místnost v Domě s pečovatelskou službou v Dolním Němčí byla vybavena stolky a židlemi pro lektory i účastníky vzdělávání. Proběhlo výběrové řízení na dodavatele vzdělávání, se kterým jsme podepsali smlouvu.
V první polovině roku 2011 bylo realizováno 7 vzdělávacích kurzů: 6 kurzů pro pracovníky v sociálních službách a 1 pro vedoucí pracovníky jednotlivých středisek Oblastní charity Uherský Brod. Těchto kurzů se zúčastnilo celkem 72 našich zaměstnanců, z nichž někteří absolvovali i více témat a to podle jejich vzdělávacích potřeb vzešlých z výsledků analýzy vypracované před zahájením projektu. Na základě úspěšných písemných testů bylo pracovníkům předáno celkem 95 osvědčení o absolvování vzdělávacích kurzů akreditovaných MPSV.
Ve druhém pololetí nás tak čeká ještě 7 vzdělávacích kurzů. S ohledem na bezproblémové zajištění služeb v době prázdnin a čerpání řádných dovolených jsme se s dodavatelem vzdělávání dohodli na poprázdninových termínech.
Realizované vzdělávací aktivity:
Efektivní vedení týmu – realizace 26. 1. 2011, účastníků 13
Standardy a metodika pro pobytové a ambulantní sociální služby – realizace 11. a 18. 2. 2011, účastníků 12
Standardy a metodika pro terénní sociální služby – realizace 11. a 18. 3. 2011, účastníků 12
Efektivní komunikace – realizace 14. a 15. 6. 2011, účastníků 18
Práce s klienty s různými typy demence – realizace 25. 5. 2011, účastníků 19
Individuální plánování pro pobytové a ambulantní sociální služby – realizace 9. a 23. 6. 2011, účastníků 10
Metody zjišťování potřeb u nekomunikujících osob – realizace 24. 6. 2011, účastníků 11
Harmonogram vzdělávacích aktivit na 2. pololetí roku 2011:
Timemanagement – 31. 8. 2011
Individuální plánování pro terénní sociální služby – 30. 8. a 12. 9. 2011
Bazální stimulace – 8. a 9. 9. 2011
Psychohygiena a syndrom vyhoření – 4. 10. 2011
Hodnocení a motivace pracovníků – 18. 10. 2011
Návštěva v bytě klienta – termín zatím nedomluven
Role a osobnost sociálního pracovníka – 27. 10. 2011
Jitka Chvílová
manažerka projektu
Fotografie naleznete ve fotogalerii zde.