Kontakt

Oblastní charita Uherský Brod
Mariánské nám.13, 688 01 Uherský Brod
IČO: 48489336  -   DIČ: CZ48489336
Číslo účtu: 1540093329/0800
Tel:  572 630 648 (sekretariát)
Fax: 572 631 128
reditel@uhbrod.charita.cz

Finančně nás podporují

Zlínský kraj

Město Uherský Brod
 

Přeprava vozíčkářů

Spolupracujeme

Aktuality

Naše služby » Aktuality

Informace o vzdělávání v Charitní pečovatelské službě Uherský Brod

21.07.2011Zobrazeno: 1148xTiskPublikoval: Vít Kadlčík
Charitní pečovatelská služba Uherský Brod prochází v roce 2011 celoročním vzdělávacím modulem „Podpora a kontrola kvality sociálních služeb“ pod VZDĚLÁVACÍM STŘEDISKEM CARITAS – Vyšší odborná škola sociální Olomouc.
Vzdělávací program nese název: Zavádění standardů kvality sociálních služeb do praxe a je v rozsahu 3 dnů.
Ke vzdělávání se služba sama přihlásila.
Měli jsme to štěstí, že jsme byli vybráni z mnoha zájemců právě my. Vzdělávání je bezplatné. Jedná se o vzdělávání financované z Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR. .
 
Vzdělávání dosud probíhalo v těchto fázích:
Nejprve absolvovaly 2 zástupkyně služby prvotní vzdělávací modul – seminář Sebehodnocení a sebereflexe v sociálních službách I.
Následné informování ostatních pracovníků v sociálních službách. Celá služba vypracovávala sebehodnotící dotazník, který byl i s materiály služby zaslán vzdělávacím střediskem přidělené konzultantce, kterou je právnička a inspektorka kvality JUDr. Petra Petrová.
Na základě informací ze sebehodnotícího dotazníku naše konzultantka připravila úvodní seminář pro celou službu -  Sebehodnocení a sebereflexe v sociálních službách II.
Zpětná vazba nám společně odhalila témata, na která by se měla služba zaměřit a v rámci jejího zkvalitňování se skrze modul dovzdělat, což je také cílem tohoto vzdělávání.
Stanovená témata:
-          Vedení dokumentace
-          Individuální plánování
-          Uživatelé a jejich rodinní příslušníci, opatrovníci a osoby blízké při poskytování pečovatelské služby.
Dne 25. června 2011 proběhla první část vzdělávání, která byla věnovaná Vedení dokumentace. Neboť pro naši terénní službu, která poskytuje sociální služby každý den v roce je téměř nemožné, aby se všichni pracovníci sešli v jeden okamžik na kurzu, zvolili si ochotně sobotu, kdy jsou služby poskytovány v menším rozsahu než ve všední dny a mohou nám popř. vypomoci pracovníci z jiných služeb v organizaci. Školení probíhalo od 9 hodin do 16 hodin přímo v budově, kde sídlí Charitní pečovatelská služba Uh. Brod což znamená, že lektorka přijela za námi.
Pracovníci se dle konzultantky při školení aktivně zapojovali do diskuze a hledali možná řešení problematických situací v oblasti vedení dokumentace o zájemcích a uživatelích pečovatelské služby.
Konzultatntka službě doporučila v návaznosti na průběh školení soubor opatření.
 
Pracovníci byli spokojení, dokázali v průběhu školení vyslovit nejen získané poznatky na základě kontrolních otázek, ale také pojmenovat oblasti, které jim nebyly srozumitelné a chtějí je ještě dovysvětlit.
 
V rámci výše popisovaného modulu naši službu čekají ještě 2 vzdělávací dny, které bezesporu pomohou k jejímu rozvoji směrem ke zkvalitnění poskytovaných sociálních služeb.
 
 
Zapsala. Terezie Fojtíková, vedoucí Charitní pečovatelské služby Uherský Brod
 
V Uherském Brodě, dne 15.7.2011  

Navštivte nás

Reklama

Spolupracujeme

 

 

(c) Copyright 2008 Oblastní charita Uherský Brod

Redakční systémy Smart Soft