
Dne 6. 2. jsme měli v Centru seniorů na programu setkání s ředitelem Charity v Uherském Brodě. Pan Ing. Petr Houšť nás v úvodu seznámil s personálními změnami v Centru seniorů (nový vedoucí CS a sociální pracovnice). Poděkovali jsme také bývalé vedoucí Centra seniorů paní Bc. Janě Hrdinové za dosavadní práci a popřáli mnoho úspěchů v práci v dalších charitních službách.
Dále nás obeznámil s tím, co je obsahem naší sociální služby, jaké musí mít ze zákona o sociálních službách (sociálně aktivizační služba pro seniory a osoby se zdravotním postižením, 108/2006 Sb.) náležitosti a jaké jsou také nároky ze strany Zlínského kraje a Ministerstva práce a sociálních věcí na získání finanční podpory nutné pro fungování této služby. Podotkl také, že i na naši službu chodí různé kontroly a inspekce na kvalitu poskytované služby.
V dalším bodě nás v krátkosti seznámil s činností Charity v roce 2014. Rozpočet Charity se pohybuje kolem 50 miliónů korun, zaměstnává 160 pracovníků, má 14 sociálních služeb a další nesociální aktivity. Mezi další aktivity patří pořádání a koordinace sbírek (Tříkrálová sbírka, Postní almužna, potravinová sbírka), máme pastoračního asistenta a dva nemocniční kaplany, kteří pravidelně navštěvují nemocné. Velmi dobře spolupracujeme s Městem Uherský Brod (které nás loni podpořilo částkou 800.000,- Kč), Nemocnicí Uh. Brod, smlouvu máme také s Hasičským záchranným sborem (pomoc při záplavách, při výbuchu muničního skladu Vrbětice).
V poslední části tohoto setkání jsme se věnovali volné diskuzi a otevřeně hovořili o tom, jaké mají uživatelé Centra seniorů představy o vývoji této služby, co jim chybí, co by změnili a zlepšili. Také jsme se dotkli otázek volných prostorů pro tuto službu, proč CS jelo v „omezeném režimu“ a proč se v mnohém změnilo.
Na další setkání jsme si stanovili dva úkoly, což je udělat plán akcí, které by bylo letos podle uživatelů možné naplánovat a dále také obeznámit uživatele se základními informacemi o této sociální službě.