Kontakt

Oblastní charita Uherský Brod
Mariánské nám.13, 688 01 Uherský Brod
IČO: 48489336  -   DIČ: CZ48489336
Číslo účtu: 1540093329/0800
Tel:  572 630 648 (sekretariát)
Fax: 572 631 128
reditel@uhbrod.charita.cz

Finančně nás podporují

Zlínský kraj

Město Uherský Brod
 

Přeprava vozíčkářů

Spolupracujeme

Charitní dům Vlčnov

Naše služby » Charitní dům Vlčnov

Popis realizace služby

Název služby: Charitní dům Vlčnov, identifikátor: 2002899

Poslání
Posláním Charitního domu Vlčnov – domova pro seniory – je podporovat uživatele v udržování
tělesné i duševní kondice, přiměřené soběstačnosti, ve využívání vlastních možností a schopností,
udržování běžného způsobu života, přirozených vztahů a zprostředkování kontaktů s místními
institucemi poskytující služby veřejnosti.
 
Principy poskytované služby
Charitní dům Vlčnov poskytuje službu na základě principů vycházejících z Ústavy ČR, Listiny
základních práv a svobod, platné legislativy ČR, Charty práv, Kodexu Charity ČR. Zejména se jedná o
principy:
  • rovnost – přístup bez diskriminace,
  • individualizace – individuální přístup ke každému uživateli, respektování jeho osobních cílů,
  • respekt – respektování volby, soukromí, názoru – uplatňování vlastní vůle, jednání na základě vlastních rozhodnutí
  • důstojnost – zachování lidské důstojnosti
  • partnerský přístup – společné hledání možností a cest.
Cílová skupina
Senioři, kteří jsou vzhledem ke svému věku, zdravotnímu stavu či sociální situaci závislí na pomoci druhé osoby a terénní služby jsou pro ně již nedostačující. Cílovou skupinu uživatelů tvoří senioři od 65 let.
 
Negativní vymezení:
Služba není určena:
  •  osobám, jejichž zdravotní stav vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení (vycházíme z lékařského vyjádření v Žádosti o umístění do zařízení sociální péče),
  • osobám vyžadujícím speciální přístrojové vybavení,
  • osobám, které se chovají tak, že svým jednáním mohou ovlivnit svou bezpečnost nebo také bezpečnost jiných lidí
  • osobám trpícím akutním infekčním nebo parazitním onemocněním, při kterém mohou být zdrojem nákazy (vycházíme z lékařského vyjádření v Potvrzení o bezinfekčnosti),
  • osobám, jenž žádají o poskytnutí služby v době kratší než 6 měsíců od poskytnutí téže služby, kdy jim byla vypovězena smlouva z důvodu porušování povinností ze smlouvy vyplývajících.
Kapacita služby:
15 uživatelů/den
 
Hlavní cíl:
Cílem služby je zajištění základních životních potřeb uživatelů a poskytnutí podpory a pomoci uživateli sociální služby v rozsahu, který odpovídá jeho individuálním potřebám
 
 
Základní činnosti
  • Poskytnutí ubytování
Ubytovací kapacita je 15 lůžek. Uživatelé jsou ubytováni buď v jednolůžkových pokojích s vlastním sociálním zařízením, nebo v jednolůžkových pokojích bez vlastního sociálního zařízení. Pokoje si uživatelé mohou dovybavit drobným nábytkem.
  • Poskytnutí stravy
Uživatelům jsou podávány 3 hlavní jídla denně (snídaně, oběd, večeře). Obědy jsou dováženy z kuchyně OCH Uh. Brod, podle zájmu a individuálních potřeb od jiného dodavatele. Během dne je dále k dispozici pečivo a čaj. Strava je podávána v jídelně nebo na přání uživatelů na pokoji.
  • Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
S ohledem na zdravotní stav a po domluvě s uživatelem pomáhá personál uživateli při zvládání běžných úkonů (oblékání a svlékání, vstávání či přesun z lůžka, přesunu na vozík, polohování, podávání jídla a pití, podávání léků, pomoc při chůzi).
  • Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu 
Personál zajišťuje osobám, které vzhledem ke svému zdravotnímu stavu potřebují pomoc při osobní hygieně, pomoc při umývání, použití WC apod. U uživatelů soběstačnějších zajišťují dle potřeby dopomoc či dohled.
  • Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
Uživatele mohou jejich rodiny, blízcí a přátelé navštěvovat neomezeně, mají možnost se také účastnit vybraných kulturních a společenských akcí pořádaných v našem zařízení. Dále mají uživatelé možnost účastnit se různých společenských akcí pořádaných v rámci charity, klubu seniorů, farnosti, obce apod. Na požádání objednáme případně doprovodíme uživatele ke kadeřnici, na pedikúru…
  • Sociálně terapeutické činnosti, aktivizační činnosti
Personál provádí s uživateli aktivity zaměřené na rozvoj osobnosti, zájmů, znalostí tvořivých schopností, zabezpečuje zájmové a kulturní činnosti
  • Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
Personál a sociální pracovnice pomáhají v případě potřeby při vyřizování běžných záležitostí (např. na úřadech apod.)
 
Fakultativní činnost
  • dovoz a odvoz uživatele
 
Popis realizace:
Služba je poskytována na základě písemné smlouvy.
Charitní dům ve Vlčnově je pobytové zařízení –domov pro seniory, který v nepřetržitém provozu zajišťuje péči 15 uživatelům.
Zájemce o službu musí vyplnit Žádost o přijetí do zařízení. Sociální pracovnice nebo vedoucí zařízení seznámí zájemce o službu s podmínkami a způsobem poskytování služby.
Při přijetí je se zájemcem o službu sepsána Smlouva o poskytování sociálních služeb dle zákona 108/2006. Sociální pracovnice před podpisem smlouvy informuje zájemce o všech právech a povinnostech, které ze smlouvy vyplývají.
Při plnění naší služby vždy bereme ohled na individuální potřeby každého jednotlivého uživatele. Zachováváme respekt k jedinečnosti a důstojnosti člověka, našim cílem je přizpůsobit službu jeho potřebám a představám.
 
Ceník:
Úhrada za ubytování:
Jednolůžkový pokoj se sociálním zařízením                                     200,-Kč/ den
Jednolůžkový pokoj se společným sociálním zařízením                195,-Kč/ den
 
Úhrada za stravu (3 hlavní jídla):                                                         126,- Kč/den
 
Úhrada za péči: výše přiznaného příspěvku na péči
 
Materiálové a technické vybavení
Zařízení má k dispozici 15 jednolůžkových pokojů. 11 pokojů má vlastní  soc. zařízením (sprcha, WC), 4 pokoje jsou bez vlastního sociálního zařízení (vždy 2 pokoje mají společné soc. zařízení). Každý pokoj je vybaven standardním nábytkem – postel klasická či polohovací postel, stůl, židle, policová nižší a vyšší skříňka, peřináč, ve všech pokojích je signalizační zařízení s centrálou v kanceláři personálu na přivolání služby. Dle svého přání si uživatelé mohou doplnit pokoj vlastním drobným nábytkem.
 
V 1. patře se nachází společenská místnost/jídelna, kaple,  kuchyně (výdejna stravy) a úklidová místnost.
Pro personál je v přízemí tzv. sesterna, kancelář vedoucí, zázemí personálu a sociální pracovnice (šatna, kuchyňka, soc. zařízení), prádelna, sušárna, sklad použitého prádla a garáž.
Celé zařízení je řešeno bezbariérově.
 
Kontakt: 724 651 258, 724 651 325, 724 651 315

 

Poslední aktualizace 22. ledna 2014

 

(c) Copyright 2008 Oblastní charita Uherský Brod

Redakční systémy Smart Soft